Laskutus - Visma saatavienhallinta

Seurassa on otettu tammikuussa  2023 käyttöön Visman saatavienhallintapalvelu. Kaikki seuran toimiston ja joukkueiden MyClubista lähettämät laskut menevät Visman maksuvalvontaan ja laskuilla näkyy saajan tilinumerona Visman asiakasvaratili. Maksuvalvonta hoitaa maksujen kohdistamisen oikealle laskulle ja selvittelee virheelliset tai viitteettömät suoritukset. Visma tilittää maksut päivittäin seuran pankkitilille. 

Jos laskun eräpäivää on tarpeen muuttaa, eräpäivän siirtoa tulee pyytää laskun lähettäjältä ennen kuin lasku erääntyy.  

Maksamattomasta laskusta lähtee maksuhuomautus paperilaskuna 14 pv laskun erääntymisestä. Laskuun lisätään 5 euron kulu. 

Mikäli lasku on edelleen maksamatta, laskun saajalle lähtee maksuvaatimus 17 päivän kuluttua maksuhuomautuksesta. Laskuun lisätään muistutuskulut (suuruus riippuu laskun summasta). 

Mikäli laskua ei maksuvaatimuksesta huolimatta edelleenkään makseta, lasku voidaan siirtää perintään. Perintään siirtämisestä neuvotellaan aina asianosaisten kesken ennen toimenpiteitä. 

Laskutuksessa huomioitavaa: 

Laskuilla tulee olla vähintään 14 vrk maksuaika

Jäsenten henkilötietojen tulee olla ajantasalla (osoite, puhelinnumero, sähköposti, huoltajan tiedot) 

Yli 18-vuotiaan pelaajan laskuista vastaa aina viime kädessä pelaaja itse, vaikka vanhemmat maksaisivat laskut. Pelaajille kannattaa siis hyvissä ajoin opettaa MyClubin käyttöä, ensin tapahtumiin ilmoittautumista ja täysi-ikäisyyden lähestyessä myös laskujen hoitamista.

Yhteyshenkilö toimistolla: Marjo Hellberg (marjo.hellberg @ japs.fi |044 360 6005)